Sunday 24 January 2010

GRAFFITI ROCK & THUMAMAH DESERT

Khamis lepas sungguh adventurous rasanya. MH bawa Lilly dan anak-anak ikut kawan-kawan di sini melihat kesan sejarah tulisan/grafiti beribu tahun dahulu dan picnic di padang pasir Thumamah.

Ada 4 buah kereta semuanya termasuk kereta kami. Group kami sampai di Graffiti Rock lebih kurang pukul 11.00 pagi satu setengah jam perjalanan. Graffiti rock tu jaraknya lebih kurang 110 km dari Riyadh arah barat melalui Mekah road. Jauh juga...Ammar dalam kereta tak habis-habis tanya bila nak sampai ni..kata nak pergi desert...tu banyak desert . Hihihihh...betul la tu katanya...desert kiri kanan sepanjang highway itu. Lilly tak panjat pun bukit tengok tulisan grafiti tu sebab takut tinggalkan anak di bawah..risau karang Ammar tiba-tiba panjat bukit tu. Aisyah yang pasti akan melalak bila kena tinggal sorang-sorang kat bawah bukit.


Lepas puas melihat kesan grafiti dan berposing lebih kurang sejam apa lagi kami berpicnic pulak di situ....perut pun dah lapar. Ammar dan Aisyah sempat juga main layang-layang yang MH beli tepi jalan semasa dalam perjalanan.


Pukul 2.30 petang, kami pun menuju ke Thumamah join kumpulan kak Zura Meor dan Kak Dina Mus berpicnic dan BBQ...budak-budak naik ATV dan bermain pasir. Meriah sungguh. Pukul 7.30 malam barulah kami bertolak pulang ke rumah. Itupun sebab nak pulang Hyundai Santafe yang MH sewa sebelum 9.00 malam.



P/S: tired but happy...2 activities in one day...thanks friends. Status lilly di FB malam tu.
Tapi sebenarnya A million thousands to my lovely husband. Tak terucap dengan kata-kata dan tulisan ..hanya Allah yang tahu hati ini..

No comments:

Anda mungkin juga meminati

Related Posts with Thumbnails